Friday, January 10, 2020

Karmo targutab: Käruhooldus vol1 - REHVID

Meie kärutehnik Karmo toob välja lühidalt mõned olulised punktid, millele võiks pöörata tähelepanu, et teie kaariku rehvid kaua kestaks ja liikumine oleks mugav!

Rehvide hooldus. See jutt puudutab peamiselt õhkrehve, sest täiskumm, vahtkumm, forever air on (peaaegu) hooldusvabad.

Rehvirõhk - see on maakeeli õhu surve / kogus rehvis

Õhkrehv koosneb (enamasti) siserehvist (see on õhuga täidetud) ja välisrehvist (kummist kate siserehvile).

Rehvides olevat rõhku peaks aegajalt kontrollima, et see oleks igal rattal võrdne ja vastaks soovituslikule. Seda saab kontrollida manomeetriga. See on näidik rehvirõhu püstolil, mis on kompressori tarvik. Kui kodus pole, on see vast igas tanklas. Manomeetreid müüakse ka eraldi (väike vigur, mille saab asetada rehvi ventiili otsa ja näitab ära, mis seal rehvi sees toimub).

Keskmiselt on soovituslik rehvirõhk kärude puhul 2bar. See võib natuke varieeruda erinevate kärude puhul (soovitusliku leiate oma käru manuaalist).

Õige rehvirõhuga on teie käru juhitavus ja manööverdusvõime optimaalne. Samuti, soovitusliku rehvirõhu hoidmine on teie käru rataste ja käru raami tervise eest hoolitsemise profülaktika.

Kui manomeeter puudub, siis ise käega ratast katsudes on optimaalse rõhuga rehv pigem kõvemapoolne, aga mitte päris nii kummis, et veidi suurema jõuga peale surudes üldse ei tunne kerget vetruvust.

Alarõhk - kummid on nii öelda tühjemad, kui võiks. Pikalt alarõhuga rehvidega sõites kahjustuvad rehvid, raamile on suurem koormus, kui peaks, käru juhitavus kannatab oluliselt. Võib küll tunduda, et pooltühja rehviga on käru "vetruvam", aga pikemas plaanis see teie tõllale head ei tee.

Ülerõhk - kummid on liiga prullakaks pumbatud. Ka sel juhul kahjustuvad rehvid (kuluvad) ja käru on sõiduomadustelt jäigem.

Pump - kompressoriga rehvide kallal toimetades tuleks olla väga ettevaatlik. Eriti algajal kodukootud rehvimehel või -naisel on oht pauku teha rehvi liiga palju õhku lastes. Kompressorid on äkilised.

Hea manuaalpump koduseks kasutamiseks on selline, millel on juba manomeeter peal ja keeratav otsik, ventiilile ühendamiseks.
Talv ja õhkrehvid. Talvisel ajal võib tulla ette rehvide kiiremat tühjenemist ja nende olukorda võiks veidi sagedamini kontrollida. Põhjus lihtne. Jalutate külmas, käru hoiate eeldatavasti soojas. Temperatuuride suur kõikumine põhjustab seda.

Kui kumm läheb katki, mis siis saab? Selle murega pöördutakse meile üsna tihti. Tavaliselt ei lähe garantii alla siserehvi purunemine. Uue siserehvi saate soetada rattapoest ja isegi suuremates supermarketites on neid valik. Haarake lihtsalt kaasa käru ratas ja rattapoodnik aitab teile leida sobiva. Enamasti jääb siserehvi hind mõne euro kanti. Originaalid on kallimad ja mõnikord müüakse neid vaid komplektis koos välisrehviga. Kärul ei pea olema originaal siserehv ja meie kogemus näitab, et originaal ei pruugi olla ka kuidagi parem, kui mõni universaalne. Peaasi, et suurus klapiks välisrehviga ja ventiil võiks soovituslikult olla painde all, mitte püstisena välja turritav rehvist.

Välisrehvi hooldus. See nüüd oleneb, kas rehvil on mingi muster ka peal või on siledapinnaline. Mustriga rehvide vahele võib koguneda kivikesi jms. Neid võiks ja peaks aegajalt sealt välja urgitsema. Sodi täis rehvid võivad kolisema hakata, rehvi pind kuluma ja käru sõiduomadused ka halvenevad.

Täiskummid, vahtkummid - nendega pole muud, kui aegajalt puhastada, juhul kui neisse on haakunud pisikest killustikku vms. Talvisel ajal, kui maapind on libe, aitab rataste driftimise vastu see, kui töötlete ratta pinna kergelt silikonõliga (sprei).


Vol2 käruhooldusest tuleb teemal, kuidas hoolt kanda rattapesade eest (määrdeainetest, puhastamisest).

Kes veel ei tea, siis meie poest vankri või jalutuskäru soetanud klient saab selle tuua hiljem meile tasuta hooldusesse. Soovitame seda teha kord poole aasta jooksul. Aega saab broneerida hooldus@stroller24.com
NB! Tasuta hooldus ei laiene neile, kes on järelturult soetanud algselt meilt pärit käru.

Karmo
STROLLER24 kärutehnik



No comments:

Post a Comment